Επικοινωνία με το κέντρο ξένων γλωσσών: Καλοκαιρινά Μαθήματα: Πότε, πώς και γιατί;

Εμφανίσεις: 3113

Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Parents Only τον Μάιο 2005

Πολλοί μαθητές επιλέγουν μαθήματα ξένων γλωσσών και το καλοκαίρι. Οι λόγοι; Εξέλιξη επικοινωνιακής δεξιότητας στην ξένη γλώσσα. Εντατική προσπάθεια ώστε να καλυφθεί η ύλη μίας ολόκληρης χρονιάς / επιπέδου. Εντατική προετοιμασία για την εξεταστική περίοδο Νοεμβρίου / Δεκεμβρίου. Επανάληψη γλωσσικού επιπέδου ή κάλυψη αδυναμιών. Όποιος κι αν είναι ο λόγος που επιλέγετε καλοκαιρινά μαθήματα, οι ίδιοι οι μαθητές θα πρέπει να κατανοούν και να συμφωνούν με το σκοπό των μαθημάτων και να ενθαρρύνονται και να επιβραβεύονται από οικογένεια και καθηγητές για την επιλογή τους! Πριν λοιπόν πάρετε την απόφαση να συνεχίσετε τα μαθήματα το καλοκαίρι …ενημερωθείτε! Η σωστή ενημέρωση είναι μια διαδικασία που αφορά τόσο το κέντρο ξένων γλωσσών όσο και εσάς. Εάν το κέντρο σάς ενημερώσει για καλοκαιρινά προγράμματα, απευθυνθείτε στον διευθυντή σπουδών μαζί με το παιδί και συζητήστε διεξοδικά για τα οφέλη, τις υποχρεώσεις και την ανάγκη ενός καλοκαιρινού προγράμματος με γνώμονα τις ανάγκες του δικού σας παιδιού.

Ποιος είναι ο λόγος για να συνεχίσουν μαθήματα το καλοκαίρι;

Μιλήστε κατ’ αρχήν με το διευθυντή σπουδών του κέντρου ξένων γλωσσών σε μια συνάντηση όπου θα μπορούσε να είναι παρόν και το παιδί. Συζητήστε το λόγο που χρειάζονται τα συγκεκριμένα μαθήματα και το όφελος του μαθητή. Αν ο στόχος είναι η προετοιμασία για εξετάσεις γλωσσομάθειας ή η προσπάθεια κάλυψης ενός γλωσσικού επιπέδου, συζητήστε την αναγκαιότητα αυτής της προσπάθειας. Μπορεί να θέλετε το παιδί να ‘τελειώσει’ τη γλώσσα νωρίτερα λόγω των σχολικών υποχρεώσεων, αλλά λάβετε επίσης υπ΄ όψιν τη διάθεση και θέληση του παιδιού, αλλά και την ηλικία του.

Πολλά κέντρα ξένων γλωσσών προσφέρουν ευχάριστα, δημιουργικά, επικοινωνιακά προγράμματα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Τα προγράμματα αυτά δίνουν την ευκαιρία στους μαθητές να περάσουν ευχάριστα κάποιες ώρες της ημέρας κατά την περίοδο των διακοπών, χρησιμοποιώντας ενεργά την ξένη γλώσσα στο πλαίσιο επικοινωνιακών δραστηριοτήτων. Τέτοιες δραστηριότητες περιλαμβάνουν: επισκέψεις σε μουσεία, οργανισμούς ή καταστήματα (όπου όλες οι συναλλαγές γίνονται στην ξένη γλώσσα), επικοινωνιακά παιχνίδια, ενασχόληση με λογοτεχνία και κινηματογράφο (πάντα στην ξένη γλώσσα), προσομοίωση πραγματικών δραστηριοτήτων (ψάχνοντας για δουλειά, οργανώνοντας μια εκδρομή, γράφοντας αγγελίες) με τη χρήση computer. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές χρησιμοποιούν ενεργά την ξένη γλώσσα, περνούν ευχάριστα την ώρα τους, μαθαίνουν να λειτουργούν σε πραγματικές συνθήκες. Θα μπορούσε κανείς να πει πως αυτά τα προγράμματα λειτουργούν ως ‘αντικαταστάτες’ των διακοπών των παιδιών, εάν οι γονείς δεν μπορούν να φύγουν από την πόλη, εάν το παιδί δε μπορεί να συμμετέχει σε μία κατασκήνωση. Παράλληλα, το παιδί έρχεται πιο κοντά στην ξένη γλώσσα, δεν την ‘ξεχνάει’ έως το Σεπτέμβρη και φυσικά δεν επιβαρύνεται, οπότε ξεκινάει ξεκούραστα την επόμενη σχολική χρονιά.

Ποιο θα είναι το καθημερινό πρόγραμμα του παιδιού, ποιες οι υποχρεώσεις του και ποιες οι απαιτήσεις του προγράμματος;

Κοινώς, ενημερωθείτε όχι μόνο για το πόσες ώρες θα βρίσκεται ο μαθητής στο κέντρο ξένων γλωσσών, αλλά και για το πόση ώρα θα πρέπει να διαθέτει για την προετοιμασία /διάβασμα. Ο μαθητής είναι διαθέσιμος και αρκετά ώριμος να αφιερώσει αυτό το χρόνο στις καλοκαιρινές διακοπές;

Εάν ο μαθητής είναι μικρός, ζητήστε να μάθετε πόσο επικοινωνιακά είναι τα μαθήματα, εάν γίνεται χρήση της τεχνολογίας (video, computer) και πώς ενθαρρύνεται ο μαθητής κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Να θυμάστε πως η θετική ψυχολογία του παιδιού είναι σημαντικός παράγοντας μάθησης μιας ξένης γλώσσας, ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες. Το παιδί θα επιλέξει να ακολουθήσει ένα καλοκαιρινό πρόγραμμα γνωρίζοντας πως τα μαθήματα θα είναι ενδιαφέροντα.