Επικοινωνία με το κέντρο ξένων γλωσσών: Πώς θα επιλέξω το καλύτερο κέντρο ξένων γλωσσών;

Εμφανίσεις: 3498

Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Parents Only το Σεπτέμβριο 2005

Για όσους ο Σεπτέμβρης είναι ΄πονοκέφαλος΄ υποχρεώσεων και αποφάσεων για τη σχολική πορεία των παιδιών του, προσφέρουμε μία λίστα αξιολόγησης ενός κέντρου ξένων γλωσσών και των προσφερομενων προγραμμάτων, για να ελαφρύνουμε την διαδικασία της ΄έρευνας΄. Για όσους λοιπόν δεν έχουν ακόμα εγγραφεί σε κάποιο πρόγραμμα ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, και για όσους θέλουν να επιβεβαιώσουν την επιλογή τους:

1. Υλικοτεχνική υποδομή – Ξενάγηση στο χώρο

Έχοντας μαζί και το παιδί σας, ζητήστε να σας ξεναγήσουν στο χώρο του κέντρου ξένων γλωσσών - εσείς θα κρίνετε την ποιότητα των υποδομών, ενώ το παιδί θα ‘νιώσει’ το χώρο, εάν δηλαδή αισθάνεται άνετα και όμορφα για να παρακολουθήσει μαθήματα εκεί. Ελέγξτε, λοιπόν, τουλάχιστον τα εξής:

Ξεκινήστε από τους χώρους αναμονής. Ελέγξτε εάν είναι ασφαλείς (για παράδειγμα δεν υπάρχουν καλώδια, ή σπασμένα έπιπλα), και ρωτήστε εάν και από ποιον επιτηρούνται οι μαθητές όσο αναμένουν για το μάθημά τους. Ρωτήστε πως επιτυγχάνεται η ασφαλής έξοδος από και προς τις αίθουσες.

Ζητήστε να δείτε τις αίθουσες μαθημάτων. Και εδώ ελέγξτε ζητήματα ασφαλείας, αλλά επίσης χωρητικότητας (όλες οι αίθουσες θα πρέπει εμφανώς να αναγράφουν το μέγιστο αριθμό μαθητών). Σημαντική προϋπόθεση αποτελεί, βέβαια, ο φυσικός φωτισμός και ο σωστός εξαερισμός των χώρων, όπως επίσης και η θέρμανση (και ψύξη τους καλοκαιρινού μήνες).

Όσο κι αν ακούγεται υπερβολικό, ζητήστε να δείτε τους χώρους υγιεινής. Ελάχιστη προϋπόθεση αποτελεί η ύπαρξη δύο χώρων, με σήμανση (αγόρια/κορίτσια). Ρωτήστε επίσης, εάν υπάρχει πόσιμο νερό για τους μαθητές. Προσοχή, οι παλαιοί ψύκτες θα πρέπει να έχουν αντικατασταθεί με ψύκτες μπουκάλας.

Τέλος, ρωτήστε για τη χρήση της τεχνολογίας στα προγράμματα σπουδών. Υπάρχει βίντεο, Η/Υ, κασσετόφωνα, κτλ; Εάν ναι, πως και πόσο συχνά χρησιμοποιούνται;

2.  Προγράμματα σπουδών – Ποιότητα εκπαίδευσης

Ένα θέμα που δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας μιας και η ΄ποιότητα΄ μπορεί να είναι ένας πολυδιαφημισμένος όρος, συχνά όμως δεν ανταποκρίνεται στις υπηρεσίες που απολαμβάνουμε.

Συζητήστε με τον διευθυντή σπουδών. Ποιος σχεδιάζει τα προγράμματα σπουδών και επιλέγει τη μεθοδολογία. Ζητήστε να σας εξηγήσει ποια είναι η ΄φιλοσοφία εκπαίδευσης΄ του κέντρου ξένων γλωσσών- πώς δηλαδή διδάσκονται τα παιδιά.

Επιδιώξτε επίσης να μάθετε τα προσόντα και τη διδακτική εμπειρία των καθηγητών, καθώς και το πόσο συχνά επιμορφώνονται και πως ελέγχονται. Ένα κέντρο ξένων γλωσσών που είναι οργανωμένο και θέλει να εξασφαλίζει και να διασφαλίζει την ποιότητα των σπουδών του, οφείλει να έχει ένα σύστημα παρακολούθησης και εσωτερικού ελέγχου.

Ρωτήστε για το πρόγραμμα σπουδών του παιδιού σας. Συζητήστε τη πορεία που θα ακολουθήσει το παιδί, και ρωτήστε τι θα μπορεί να ΄κάνει’ το παιδί με το τέλος του προγράμματος. Θυμηθείτε πως δεν είναι αρκετό να γνωρίζει χρόνους και φαινόμενα, αλλά να μπορεί να χρησιμοποιεί τη γλώσσα ενεργά, για παράδειγμα, για να ζητήσει πληροφορίες, ή να δώσει οδηγίες, ή να κλείσει ένα ταξίδι. Ζητήστε να μάθετε πως εφαρμόζεται το κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς για τα ξένες γλώσσες, στο πρόγραμμα του κέντρου.

Ερευνήστε τις ώρες διδασκαλίας για κάθε πρόγραμμα, και αξιολογήστε τις ΄υποσχέσεις΄ για υπερεντατικά προγράμματα σπουδών. Περισσότερες ώρες δε σημαίνουν καλύτερη ποιότητα, οπότε ζητήστε να σας εξηγήσουν τη χρησιμότητα των επιπλέον ωρών εάν θεωρήσετε ότι είναι υπερβολικές. Αξιολογήστε τις δυνατότητες του παιδιού σας – μπορεί να ανταπεξέλθει σε ένα υπερεντατικό πρόγραμμα χωρίς α. α κουραστεί, και β. να χάσε το ενδιαφέρον του στην ξένη γλώσσα. Και ποια θα είναι η χρησιμότητα του να ΄τελειώσει γρήγορα΄, εάν μεσολαβούν περίπου 10 χρόνια ΄που η γλώσσα δε χρησιμοποιείται ώσπου να βγει αυτός ο μαθητής στην αγορά εργασίας;

3. Υπηρεσίες που απολαμβάνει ο πελάτης (γονέας και μαθητής)

Μάθετε πέρα από τους στόχους του κάθε προγράμματος, τι άλλες υπηρεσίες προσφέρει το κέντρο ξένων γλωσσών. Πόσο συχνή είναι η ενημέρωση των γονέων σχετικά με τη πρόοδο των παιδιών; Υπάρχει εβδομαδιαία ημέρα γονέων; Πόσο συχνά το κέντρο επιμορφώνει τους γονείς σχετικά με τις εξελίξεις στην ξενόγλωσση εκπαίδευση, και σε μεθόδους βοήθειας των μαθητών στο σπίτι; Υπάρχει σύστημα ενισχυτικής διδασκαλίας για τους μαθητές, και πώς λειτουργεί; Οι γονείς μπορούν να απολαύσουν τη δυνατότητα επικοινωνίας με ανεξάρτητους συμβούλους και ειδικούς για να αναζητήσουν βοήθεια σχετικά με την ξενόγλωσση εκπαίδευση των παιδιών, μέσω του προγράμματος hyphen-nation;

Επίσης διερευνήστε τη δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών σε επιπλέον δραστηριότητες και club. Ποιος είναι ο στόχος των δραστηριοτήτων (η ξένη γλώσσα μέσα από την τέχνη ή το διαδίκτυο, η παραγωγή projects, κτλ) και πώς θα βοηθήσουν το παιδί να χρησιμοποιεί ενεργά την ξένη γλώσσα;

4. Πρακτικά

Τέλος, συζητήστε για το κόστος των προγραμμάτων και τον τρόπο πληρωμής. Υπάρχει δυνατότητα προεξόφλησης με πιθανή έκπτωση των διδάκτρων (για παράδειγμα, κάποιος θα μπορούσε να απολαύσει έκπτωση, π.χ. 10-15%, εάν προεξοφλούσε τα δίδακτρα της χρονιάς τον Οκτώβρη). Υπάρχει η δυνατότητα χρήσης πιστωτικής κάρτας;

Τα οργανωμένα κέντρα ξένων γλωσσών θα σας παραδώσουν την πολιτική του κέντρου όταν ζητήσετε πληροφορίες. Έτσι θα έχετε μια πλήρη άποψη της εκπτωτικής πολιτικής, των υποχρεώσεων σας (για παράδειγμα η καθυστέρηση διδάκτρων συνεπάγεται διακοπή του προγράμματος;), αλλά και των υποχρεώσεων του κέντρου ξένων γλωσσών (για παράδειγμα σε περίπτωση μακράς απουσίας του μαθητή, η ύλη αναπληρώνεται, κτλ). Ζητώντας να σας γίνει γνωστή η πολιτική του κέντρου ξένων γλωσσών, πρώτα απ΄ όλα διαπιστώνεται κατά πόσο το κέντρο διαθέτει την οργάνωση ώστε να εγγυηθεί πως η πορεία του μαθητή θα είναι ομαλή και ποιοτική. Κυρίως όμως εξασφαλίζει εσάς το γονιό, αφού σας δίνει τη δυνατότητα να μελετήσετε όλους τους ΄όρους΄ και να έχετε μια πλήρη εικόνα των συνθηκών πριν επιλέξετε κέντρο ξένων γλωσσών.