Επικοινωνία με το κέντρο ξένων γλωσσών: Παράπονα

Εμφανίσεις: 2392

Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Parents Only τον Δεκέμβριο 2005

Πολλοί άνθρωποι είναι διστακτικοί στο να κάνουν παράπονα, ειδικά όταν πρόκειται για το σχολείο του παιδιού τους, φοβούμενοι ίσως τις συνέπειες στο ίδιο το παιδί.

Παρ΄ όλα αυτά τα καλά σχολεία θέλουν και αποζητούν οι μαθητές και οι γονείς να αισθάνονται άνετα με το σχολικό περιβάλλον, την ατμόσφαιρα και τις σχέσεις και δυναμικές, παράλληλα με το επίπεδο εκπαίδευσης που προσφέρεται. Γι΄αυτό, λοιπόν, και οι διευθυντές αποζητούν να γνωρίζουν το συντομότερο δυνατό εάν υπάρχουν προβλήματα ή ζητήματα που απασχολούν γονείς ή/και μαθητές. Η έκφραση ενός παραπόνου συνήθως δεν έχει αρνητική διάθεση, αλλά την πρόθεση μιας θετικής έκβασης για όλους όσους εμπλέκονται.

Γιατί παραπονιούνται συνήθως οι γονείς σε ένα κέντρο ξένων γλωσσών;

Για τα πάντα! Μπορεί να είναι θέμα προγράμματος σπουδών ή διαδικασίας μαθημάτων. Επίσης ζητήματα που συχνά επιδέχονται κριτικής μπορεί να είναι ο χαρακτήρας ή η μεθοδολογία ενός καθηγητή, οι εργασίες για το σπίτι (πολλές ή λίγες), η βαθμολογία και η διόρθωση. Η συμπεριφορά άλλων μαθητών, η έλλειψη σχολικών πόρων (άψυχων και έμψυχων), η ανεπαρκής διοικητική εξυπηρέτηση είναι λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν σε έκφραση παραπόνων με τον ένα ή άλλο τρόπο.

Πώς να παραπονεθώ;

Αρχικά θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το σχολείο και να κανονίσετε μία συνάντηση με τον καθηγητή ή όποιο άλλο μέλος του προσωπικού που είναι σχετικό. Πολλά από τα παράπονα λύνονται σύντομα και με φιλικό τρόπο μέσα από ανεπίσημη συζήτηση σε τέτοιες συναντήσεις.

Εάν το ζήτημα δε λύνεται με τον παραπάνω τρόπο, ο καθηγητής θα πρέπει να σας παραπέμψει στον καταλληλότερο και επίσημο τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος και να σας περιγράψει τη σχετική διαδικασία (και ενδεχομένως να σας δώσει τα σχετικά έγγραφα, για παράδειγμα το δελτίο παραπόνων). Το επόμενο βήμα θα είναι η παραπομπή του προβλήματος στη διεύθυνση, η οποία θα μελετήσει το ζήτημα και θα σας συναντήσει. Τα περισσότερα από τα ‘επίσημα’ παράπονα λύνονται με αυτόν τον τρόπο.

Όποια κι αν είναι η περίπτωση μη διστάσετε να κάνετε το παράπονο χωρίς καμία καθυστέρηση, και να ζητάτε να ενημερώνεστε για την διαδικασία επίλυσής τους.

Η καλύτερη συμβουλή, ίσως, που πρέπει να έχει κατά νου ο γονέας (ή ο μαθητής) είναι πως όλοι επιζητούν ένα θετικό αποτέλεσμα, το οποίο να επιτευχθεί σε ένα φιλικό κλίμα με τον πλέον ικανοποιητικό τρόπο. Συνιστάται να είστε ευγενικοί, λογικοί και ψύχραιμοι. Σημειώστε τα επιχειρήματά σας σε ένα χαρτί πριν τη συνάντησή σας στο κέντρο ξένων γλωσσών. Θα σας βοηθήσει να βάλετε τις σκέψεις σας σε μία τάξη και να εκφραστείτε πιο αποτελεσματικά.

Δείξτε την εκτίμησή σας για το εκπαιδευτικό τους έργο

Η διδασκαλία μικρών μαθητών απαιτεί πολλές ώρες δουλειάς, υπομονή, αλλά και αγάπη και φροντίδα. Όλοι γνωρίζουμε πως οι καθηγητές εργάζονται πολλές ώρες, ακόμη και στο σπίτι, αλλά πολλές φορές αυτή η εργασία θεωρείται δεδομένη, γιατί (και είναι πολύ φυσικό) οι γονείς επικεντρώνονται στο παιδί τους παρά στους παιδαγωγούς τους. Οι δάσκαλοι και καθηγητές, όμως, χρειάζονται το θαυμασμό και την εκτίμηση, ίσως περισσότερο από κάθε άλλο επαγγελματία. Φανταστείτε ότι από το 1998, στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν καθιερωθεί βραβεία για καθηγητές! Υπάρχουν μερικοί τρόποι που, σε συζήτηση με το παιδί σας, θα μπορούσατε να δείξετε την εκτίμησή σας. Για παράδειγμα, τα παιδιά συνήθως δίνουν ένα μικρό δωράκι στους δασκάλους τους στο τέλος της χρονιάς για να τους ευχαριστήσουν. Ένα απλό ‘Ευχαριστώ’ σε μία συγκέντρωση γονέων, σε μια Χριστουγεννιάτικη κάρτα, εκτιμάται επίσης απεριόριστα.